Klockor för barn?

Klockor för barn, behövs de? Är det inte så att barn idag har mobiltelefoner jättetidigt, och det går väl bra? Ger man barnen en mobiltelefon så löser man problemet med klocka. Då kan man som förälder dessutom sno åt sig lite egen surftid när barnet spelar på sin telefon eller sitter med snap-chat.

Ja du förstår att jag skojar, men nog är det lite grand så det går till? Jag tror inte att någon förälder vill göra något som inte är bra för sitt barn. Men, jag tror däremot att många föräldrar inte vet om hur farligt det är att börja med mobiltelefon för tidigt för barnen!

Det finns så mycket forskning kring mobiltelefoner och barn som pekar mot att användandet av mobiltelefoner är roten till det svallvåg av stress och ångest som så oerhört många barn växer upp med idag. Läs gärna Överläkare och TV-experten Anders Hansens ”Skärmhjärnan” som handlar om precis det.

Nu är det ju inte så att bara för att man har en mobiltelefon i fickan och tar upp den för att kolla klockan så får man ångest. Men det är ju inte heller så det går till. Ett barn som tar upp telefonen för att kolla klockan på sin mobiltelefon för att titta vad klockan är, den lägger ju inte tillbaka klockan förrän lång tid senare. De fastnar i sin telefon. De sociala apparna och spelen är skapta för det.

Klockor för barn är därför ett alternativ! Man kan säga att det är gammaldags att ha en klocka på sig, men defakto tycker de flesta barn och ungdomarna att de känner sig snygga med en schysst klocka på armen!

Det är oerhört svårt att helt förbjuda sitt barn att använda mobiltelefon! Men, finn ett sätt att begränsa användandet. Skapa regler hemma. Kom ihåg att reglerna ska gälla för alla. Även för er vuxna!

Lär ert barn att sätta sin mobiltelefon i flygplansläge under stunder av dagen. Det är et ex ett absolut måste om du vill att ditt barn ska få maximal inlärning när sonen eller dottern ska läsa läxan. Låt inte heller ert barn ha mobiltelefonen på sovrummet. Gör en plats i hemmet där ni alla lägger era telefoner över natten. Med flygplanläge på!

Sen letar du upp den snyggaste klocka barn du kan hitta. Det går inte att komma med något enkelt i plast och Disneyfigurer. Låt dem känna sig snygga och vuxna.

Ett bra tips är nya Svenska Torekovs barnklockor. De har skapat riktigt coola klockor som både är bling och klass.

Barnen älskar barnklockorna från Torekovs. Guld och Roséfärgerna är mest populära bland de något äldre barnen. Vuxna kikar gärna på klockorna i silver till sitt barn eller barnbarn. Sen är ju Torekovs klockor i svart grymt coola, om än lite mindre pedagogiska.

Så, klocka för barn gör det möjligt för ditt barn att hålla tiden utan mobiltelefon. Lär dem det. Beröm dem. Köper ni en riktigt fin klocka så finns det bättre möjligheter till att begränsa mobilanvändandet.

Torekovs barnklockor är en riktigt smart och exklusiv present att ge!